Právě díky předvánočním nákupům se jak v kamenných tak i internetových obchodech začíná v posledních letech stávat to, že zboží začíná být nedostatkové. V minulém roce byl v internetových obchodech zájem dokonce tak velký, že se řada obchodníků opravdu potýkala s nedostatkovým zbožím. Možná nebudete věřit ani tomu, že na své si přišly i telekomunikační společnosti.
Určitě je každému z nás více než jasné, že nejen internetové obchody zažívají nejvýnosnější období roku hlavně před Vánoci. Lidé nakupují jak šílení a snaží se sehnat co nejvíce věcí za tu nejvíce přijatelnou cenu. Není ani žádnou novinkou to, že rostou i počty elektronických zákazníků. V minulém roce se dokonce prodej na internetu zvýšil až o 40%, což je opravdu hodně. Tržby byly v přepočtu okolo 9 miliard korun.
Nákup přes internet využilo až 35% zákazníků. První objednávky se nejčastěji objevují již v polovině listopadu a následně se poté zvyšují. Končí až v posledním týdnu před Vánoci. Jsou ale i lidé, kteří nakupují úplně na poslední chvíli.
Nejvíce jde samozřejmě na odbyt elektronika nebo knihy. Dále MP3 přehrávače, hračky a mnoho dalších.
I kamenné obchody nechtějí samozřejmě zůstat pozadu. Ty první kampaně začínají nabízet už začátkem října. Podobně jako na internetu šly nejvíce na odbyt MP3 a hračky.
Trendem poslední doby je to, že si zájemce jde dané zboží prohlédnout do obchodu a poté si jej objedná přes internet, kvůli výhodnější ceně.
Určitě se ještě mezi námi najde někdo, kdo také rozesílá každým rokem novoroční přání. Některé firmy se ale rozhodly, že budou zasílat novoročenky pomocí internetu, jelikož zasílání právě papírových novoročenek je velmi nákladné. I mobilní operátoři byli na Štědrý den a Nový rok zatížení velkým návalem osobních přání.
A co nejčastěji nakupujete na Vánoce vy? Také se vám někdy stalo, že zboží, které jste chtěli objednat, už prostě nebylo k mání?